Hasznos tanácsok útrakelőknek

Hasznos tanácsok útrakelőknek

Vendégmunkások rohama, avagy hogyan kerüljünk az M1-en?

2015. augusztus 07. - megmondó kapitány

m1-es-autopalya_2_4_430x286.jpg

Nem ritka az ilyen erős forgalom a pályán (forrás: hír24.hu)

 

Több észrevétel érkezett a tegnapi poszt után, hogy a nyaralók nem feltétlenül az M7-en közlekednek, hanem az M1-en is. Abszolút igazat adok ezeknek a hangoknak, hiszen nemrég én magam is Bajorországtól Budapestig közlekedtem, és látható volt az erős forgalom.

 

Az M1-es autópálya visz minket nyugatra, ezt sokan a gorenje-korszakból nagyon is jól tudják. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és megépült egészen a határátkelőig. Viszont a Dél-Kelet Európa és Nyugat-Európa közötti útvonal fontos szakasza a mai napig.

Ilyenkor nyáron főként a vendégmunkások miatt szokott reflektorfénybe kerülni, leginkább ők okozzák a nagy forgalmat.

Felkértem az M1 autópálya szakértőjét, Hagymásbabot hogy segítsen útvonalakat találni, ha már beüt a krach a pályán. Hagymásbab tavaly arról volt híres szűk körünkben, hogy minden egyes baleset által okozott torlódás részesévé vált az M1 autópályán, így igen nagy tapasztalata van mind a kerülőutak, mind a torlódások tekintetében.

Balesetek márpedig vannak. A tapasztalat az, hogy Bicske-Komárom környékén történik a legtöbb baleset. Ennek okát boncolgattuk chat-en, és rájöttünk valószínű az az oka, hogy:

  • Ha Győr felől jössz, végig egyenes a pálya, sík terepen halad, majd Tatabányánál a turul emelkedőn elkezdenek megváltozni a domborzati viszonyok. Ekkor a sofőrök megszokásból nyomják, esetleg tulságosan nyomják a gázt, és az erősebb kanyarokban elvesztik a tapadást.
  • Ha Budapest felől jössz, akkor pedig kiszabadulsz a városból, esetleg az M0-ról, próbálsz jól helyezkedni, de még nem vetted át a pálya feelingjét.

Ezért gondojuk azt, hogy a legveszélyesebb szakasz a Bicske-Komárom szakasz.

 

20071018traffipax1.jpg

Fix traffipax (forrás: Origo.hu)

A pályán több helyen fix traffipax van, amelyek előre ki vannak táblázva, a rutinos sofőrök pedig azt is tudják merre néz a radar, így előfordulhat, hogy valaki gyorsabban halad a mérőműszer felé...következmények nélkül. Amit tudni kell még az M1-ről a rendkívül erős kamionforgalom.

És akkor nézzük a kerülőutakat:

 

 

Klasszikus kerülőút, télen-nyáron használható, amennyiben nincs jég az utakon. Elég sokan tudnak róla így erős a forgalom is. Budakeszin keresztül lassú a haladás, rossz az út minősége, kéne egy elkerülő...

 

 

Ezt talán Üvegtigris útnak is hívhatjuk, hiszen a legendás büfé előtt halad el. Szép tájakon, a 10-es útba torkollik, így onnan már több lehetőség van: Egész Pomázig, onnan Szentendre, vagy M0, Észak-Pest, M3 stb...

 

A következő szerintem az egyik legszebb útvonal

 

És ezeken túl még létezhet egy olyan útvonal, ezt főleg Győr-Budapest irányban működik jól, amelynél lejövünk Komáromnál, és a 10-es majd 11-es utakon haladunk a főváros-Esztergom irányába

Ez az út azért érdekes, mert végig megy a Duna mentén (árvíz idején terelőútra számíthatunk), láthatunk útközben egy szocialista domborművet Almásfüzitőnél, a hatalmas hegyeket a Duna-kanyarban. Esztergom-Pomáz útvonalon pedig egy rallye versenyző bőrébe bújhatunk :)

 

Remélem ez a poszt is hasznos volt.

Ha pedig már elértük a torlódást, akkor nyugalom. Legyen a kocsiban ivóvíz, legyünk túl a kis és nagy dolgokon, és üvöltsön a tankcsapda :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsivalutazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr427689414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása