Hasznos tanácsok útrakelőknek

Hasznos tanácsok útrakelőknek

Utolsó kommentek:

megmondó kapitány 2015.08.29. 10:46:25

@¿Qué tapas hay?: szívemből szólsz. Alapból nem lenne gond, de a 4-es út tökéletes példa erre. A szabályok betartása esetén nem lenne gond, mégis van. A 76-os úton nincs, az is ilyen. Ezért nem javasolnám ezt az út típust. Csak és kizárólag a vezetők viselkedése miatt.

Bejegyzés: Nem lesz autópálya, lesz új kategóriájú gyorsforgalmi út

¿Qué tapas hay? 2015.08.29. 10:37:15

Kicsit ez a német BAB 555 történetére emlékeztet, amikor a Köln-Bonn Schnellstraßét a korabeli rendszerváltást követően átminősítették országúttá, hogy az új gyorsforgalmi úttípus (az autópálya) megteremtését egyértelműen a fennálló politikai rendszer eredményének tudják be.

Amúgy a "gyorsforgalmi út" egy gyűjtőfogalom, Magyarországon az autópályák és az autóutak tartoznak ide. Ez a fent bemutatott forradalmian új úttípus meg már vagy negyven éve létezik, úgy hívják, hogy osztottpályás autóút.

Mindemellett nem ördögtől való dolog ez, aki autózott már pl. Lengyelországban, vagy az Egyesült Királyságban, annak nem lehet ismeretlen. Egyértelműen balesetveszélyesebb, mint egy autópálya, de ezt megfelelő forgalomszervezéssel, illetve pár apró szabály betartásával egész jól csökkenteni lehetne, amennyiben a "megfelelő forgalomszervezés" nem lenne alapvetően idegen a magyar néplélektől; illetve a más érdekeinek figyelembe vételét szolgáló szabályok betartása meg a magyarországi tranzitutakat nagy mennyiségben használó román, moldáv, bolgár, török, jugoszláv, ukrán és orosz gépkocsivezetőktől.

Bejegyzés: Nem lesz autópálya, lesz új kategóriájú gyorsforgalmi út

megmondó kapitány 2015.08.29. 08:26:45

@toodark: igen, a 8-as remek lett. a 76-ost is így csinálják Zalaegerszegig. Az M6 akár lehetett volna ilyen is. Viszont Békéscsabáig számomra egy kicsit erős :D Oda én mindenképp pályát tennék. Nekem a szintbeli kereszteződésekkel van a legnagyobb bajom, mert azt tartom a leginkább balesetveszélyes területnek, illetve attól tartok, hogy sok utat egyszerűen átminősítenek.

Bejegyzés: Nem lesz autópálya, lesz új kategóriájú gyorsforgalmi út

toodark 2015.08.29. 02:12:08

Szerintem valami olyasmire gondolhatnak, mint amilyen a 8-as út Székesfehérvártól Veszprémen át Márkóig. 2x2 sávos, újabban már középső elválasztóval, régebben még az sem volt. Igaz, az utóbbi években a szintbeli kereszteződéseket elkezdték átépíteni alul-felüljárósra, de még így is marad bőven települések közelében szintbeli.
Akiket veszprémieket ismerek szinte mindenki dicséri ezt a megoldást: olcsóbb, gyorsabban építhető, viszont nagyjából olyan kényelmesen, stresszmentesen használható mint egy autópálya.
Nyilván nem lehet ilyenen 600 kilométert tempomattal lassítás nélkül végignyomni, de elegendő csak 30-40 kilométerenként lassítani (max 70-re), utána megint vissza lehet állni 110-re. Okosan megépítve ugyanis csak a kis forgalmú, veszélytelen kereszteződések szintbeliek, adott esetben kanyarodó, gyorsító sávokkal megtámogatva, a komolyabb helyek pedig alul-felüljárósak.

Valószínűleg sokkal értelmesebb lett volna például Pécset hasonlóval összekötni az M6-ossal, mint a méreg drágán építeni egy "szellem autópályát".

Bejegyzés: Nem lesz autópálya, lesz új kategóriájú gyorsforgalmi út

Mészáros Laci 2015.08.27. 09:12:44

@Mayday:

"több mint 20 éve"

Pedig jobbról előzni már 20 éve is tilos volt.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Mészáros Laci 2015.08.27. 09:11:28

@aegithalos:

Mi az, hogy "minek csinálom?" Soxor leírtam, ez egy rossz szokás, olyan, minthogy mások dohányoznak.

Egyébként (ettől az egy, szerencsére ritkán előforduló konfliktushelyzettől eltekintve) kifejezetten udvarias és proszociális közlekedő vagyok. A gyorshajtó-levillogó-jobbrólelőzők viszont hangsúlyosan antiszociálisak. Mit gondoljak azokról, akik a levillogó autósokat veszik védelmükbe...?

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Mészáros Laci 2015.08.27. 09:08:34

@Mayday:

"ha előzés közben utolérlek, már nem előzhetsz szabályosan, ugyanis előzni akkor szabad, ha ezzel a mögötted jövőket nem tarthatod fel."

Nincsen ilyen szabály.

"ez esetben nincs jogod mérlegelni hogy a másik mögötted 110-el vagy 210-el jön, tilos feltartanod előzés közben, nem mehetsz ki elé."

Nincsen ilyen szabály.

Olyan szabály van, hogy nem kényszeríthetem hirtelen sebességváltoztatásra vagy irányváltoztatásra (KRESZ 1. függelék, III/b). Ha meggyőződöm az előzés biztonságos megkezdésének a feltételeiről (tükörbe tekintve hangyafasznyi fénypont), akkor a 210-zel közeledő kénytelen lesz lassítani. És nem előzhet jobbról.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Mészáros Laci 2015.08.26. 18:09:01

minek, minek... rossz szokás. meg tudnám magy

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Mayday 2015.08.26. 15:41:18

@Mészáros Laci:
"ha én szabályosan megkezdem egy kamion előzését 130-135 tempóval, mire te, aki addig két méterrel mögöttem villogtál, jobbra kivágsz és jobbról próbálsz elémfurakodni, ami esetleg neked nem sikerül akkor nem én veszélyeztetlek téged, hanem te engem. erről az egy speciállis esetről beszéltem, semmi másról."

ha előzés közben utolérlek, már nem előzhetsz szabályosan, ugyanis előzni akkor szabad, ha ezzel a mögötted jövőket nem tarthatod fel. ez esetben nincs jogod mérlegelni hogy a másik mögötted 110-el vagy 210-el jön, tilos feltartanod előzés közben, nem mehetsz ki elé.
innen nézve megint buktad a szabályosságot.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Mayday 2015.08.26. 15:39:03

@cso zsi:
"@Mayday: Jogsid van?"

van. több mint 20 éve, egy saját hibás koccanással, 15 km/h sebesség mellett kettővel előttem vki szabálytalanul jobbra kanyarodott egy satufék után, az előttem lévő még meg tudott állni, én már nem.

ezzel szemben belém már 2x jöttek, egyszer csak lökhárító bánta, a második gtk lett, a kocsin csak a tetőlemez nem sérült meg.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

aegithalos 2015.08.26. 15:29:48

@Mészáros Laci: "nem gondolom, hogy megváltoztatom a viselkedésüket" Akkor a faszert csinalod? Jobb lesz tole a vilag? Ehhh, mindegy, a velemenyem rolad nem valtozott.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

aegithalos 2015.08.26. 15:25:28

@Mayday: +1 jelentese: egyetertek, elnezest a felreertesert. :)

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

cso zsi 2015.08.25. 12:11:19

Lassan közös nevezőre jutunk. Nem volt véletlen. Pont az történt, amit később linkeltél, csak nekem nem volt miért, és nem volt hová sorolnom, mert a belsőben összefüggő sor alakult ki azokból, akik fél perccel korábban megelőztek.
img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952969_dc5a361a8921310314fe1f7734c42195_xl.jpg

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

csak egy néző 2015.08.25. 11:25:29

@cso zsi:
Akkor ez a kommented tévedésből küldted nekem?
"cso zsi 2015.08.24. 20:58:01
@csak egy néző: Értelmezni tudod az előzés, és az elhaladás közötti különbséget? Hasonló témában már tettem fel képet pár éve. Mentem a külsőben 90-100 körül, az adott jármű annyira volt képes. Akik megelőztek, egy másik, távolabbi előzés miatt feltorlódtak, fékeztek. Nekem meg kellett volna állnom a külsőben, hogy a belsőben lelassuló sort ne "előzzem meg"? Vagy 500 méternyi üres út volt előttem, ahová a többieknek hivatalosan be kellett volna sorolniuk az előzés végrehajtása után.
De ezen nem török pálcát, magam is a belsőben maradok, ha pl. két-három, kivételesen tűrhető térközt tartó kamiont előzök."

Egyébként pedig én azt csináltam volna a gyökér rendőrrel, aki 130-al ment a belső sávban, hogy szép lassan mellé mennék a külsőben és vele párhuzamosan mennék, ugyanolyan sebességgel.
A másik kedvencem, amikor látja, a külső sávban haladó, hogy valaki fel akar hajtani a pályára és tök üres a belső sáv, de az Istenért sem húzódna be, hogy segítse a felhajtást.
Egyébként pont tegnap történt, hogy Lajosmizsénél feljöttem a pályára és Pest felé haladva a belső sáv egy román kisbusz miatt feltorlódott az előző sor a tükörből látva, hogy egy Audi ezerrel közeledik kisoroltam a külsőbe egy picit visszalassítva kb 120-ra. Szinte biztosra vettem látva az Audi sofőrjét, hogy nem fogja kivárni, míg a kisbusz visszahúzódik, jobbról bevágva két a külső sávban haladó autó közé, de sikerült az előtte haladó Mercit leküzdenie és eléje visszasorolni a feltorlódott előző sorba.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

cso zsi 2015.08.25. 10:56:04

@csak egy néző: Bakker, Alakvetően a Mészáros Laci ekézésedhez lett hozzászólva, és még én vergődök? Legalább azt nézd, mihez írsz.
Amúgy, ha elolvastad volna az általad idézett szösszenetet, abban benne van, hogy a belsőben sétáló rendőrautó mellett nem mehet el 130-cal, hanem be kell(ene) sorolni mögé, és kihajtani a szélre (ha meri). Ki az a barom, aki megáll autópályán? Sokat látok így is, aki a felhajtón lévő macisajtnál megáll,, majd mintha kiparkolna a járda mellől, rákanyarodik az útra. Enyhébb kategóriája, amikor elfogy a felhajtó, és a terelővonaltól megijed.
Ha a macisajt után már 130-cal megyek (mert nincs valami 80-as korlátozás), akkor nem fogok lefékezni, bevárni, míg a kamion elmegy mellettem, hanem a magam tempójával besorolok elé. Nem "koppra", hanem 15-20 méterrel elé.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

csak egy néző 2015.08.25. 09:20:00

@cso zsi:
Nem értem, hogy mi a vergődésed tárgya. Már bekopiztam neked a szabályt is.
"Akik megelőztek, egy másik, távolabbi előzés miatt feltorlódtak, fékeztek. Nekem meg kellett volna állnom a külsőben, hogy a belsőben lelassuló sort ne "előzzem meg"?"
Ez a mondatod magárt beszél, már az ötlet is, hogy "meg kellett volna állnom?" AUTÓPÁLYÁN!!! Gratula.
Vagy engem akarsz vizsgáztatni?

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Aszi 2015.08.25. 01:43:02

@Jankove: A jogszabályban nincs leírva, de a hivatalos értelmezésében igen (vagy legalábbis mikor legutóbb néztem, még le volt). Tehát ez nem "sajátos" értelmezés, a bíróság is így fogja értelmezni minden esetben.

Ha nem takarodom le egy gyorshajtó elől, az nem rendszabályozás. Én csak szabályosan haladok. (Vagy lehet, hogy már én is gyorshajtok, csak nem annyira.) Ha ő gyorshajtani akar, ő alkalmazkodjon, ne engem kényszerítsen, hogy az ő speciális igényei kiszolgálása érdekében tegyek valamit.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

2015.08.25. 01:32:19

@Aszi: "ha te 50 megengedett mellett 60-nal mész, nem kell letakarodnod azért, mert valaki mögötted 80-nal óhajtana menni"

Ez egy sajátos értelmezés, ilyen leírva nincs. Nyilvánvalóan ő ebben az esetben szabályt szeg, de neked viszont a szabály értelmében nincs jogköröd őt rendszabályozni. Én nem szoktam szívózni, ha menni akar hadd menjen, majd a következő kanyarban röhögök egyet rajta, amikor száll kifelé a tetőre rakott kocsiból.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben

Aszi 2015.08.25. 01:03:08

@Jankove: Így van, viszont ha a megengedett sebességgel (vagy pláne gyorsabban) haladsz, akkor definíció szerint nem tartasz fel senkit. Magyarul ha te 50 megengedett mellett 60-nal mész, nem kell letakarodnod azért, mert valaki mögötted 80-nal óhajtana menni.

Bejegyzés: 10 dolog, amit utálok útközben
süti beállítások módosítása